Snu seg om i tide?

Hentet fra: Pixabay.com

I lys av mediebransjens sviktende økonomiske resultater danner det seg noen tankekors. En bransje som har hatt enestående resultater år etter år blir nå rammet av en digital utvikling hvor abonnements- og annonseinntekter er forsvinnende lave i forhold til tidligere papirinntekter. Det er lett å være etterpåklok, men har denne bransjen gjort de nødvendige grep og ligget i forkant av utviklingen til enhver tid, mens de ennå hadde mulighet og penger?

Når vi i Styre og Ledelse AS snakker med aksjeeiere/bedriftsledere om mulige ukjente tordenskyer i fremtiden, er det overraskende få som er bekymret. «Det går så bra her oss sier de».  «Ser ikke noe som kan true oss».

Sett utenifra ser det ut som om det er vanskelig for mange av oss, og se at hverdagen kan se annerledes ut om 5, 10 og 20 år.

Sett i lys av historien burde nok noen av enhver tatt seg tid til å prøve og se inn i krystallkula en gang inni mellom, og ta med seg noen som har annen type erfaring enn en selv for å avdekke om det står et tog på perrongen som man burde ha vært med på.